Ruha, ami öltöztet | PRETTO

by - április 12, 2018

A mai bejegyzésben a PRETTO magyar divat márkával ismerkedhettek meg. Honnan indult Enikő útja a divattervezés világában? Hogy kezdődött a PRETTO története? Miért pont PRETTO? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaphattok választ a mai bejegyzésben.

"Ruha, ami öltöztet" Mottónkban röviden megfogalmaztam a márka lényegét: olyan ruhákat készítek, amik a nőiességet úgy hangsúlyozzák ki, hogy öltöztetnek. Különleges szabásokkal és szép részletekkel, gyönyörű anyagokból készült fazonok emelik ki a szépséget. 


Elegancia a hétköznapokban és különleges eseményeken Akár munkában, akár nívós rendezvényeken kell megjelenni, a PRETTO ruhák megállják helyüket. A ruhadarabok kombinálásával az öltözék lehet a mindennapokban hordható laza elegancia képviselője, vagy akár egy különleges alkalom tökéletes viselete.



A kevesebb néha több Letisztult irányvonalat képviselnek ruháim. Az anyagokban, fazonokban és díszítésben egyaránt a harmóniára törekszem. A finom részletek és tökéletes összképre valótörekvés a márka kulcsa.

Nagy hangsúlyt fektetek a minőségre. Célom, hogy magas színvonalú ízléses és egyedi öltözékekkel szolgáljam ki a vásárlókat. Mindez az anyagok kiválasztásában, varrásban és kivitelezésben egyaránt a legfontosabb szempont.



Ruháim különlegessége nemcsak az egyedi design, hanem a kis darabszámú Magyarországi gyártás. Minden ruha egyedülálló és csak néhány darab készül belőle. A teljes elkészítési folyamat Magyarországon történik, a tervezéstől a kész darab csomagolásáig.



1) Mesélj kicsit a divattervezésről. Honnan indult az utad? 

A divattervezés kislánykorom óta nagyon érdekelt. 7 évesen kezdtem el divatrajzokat készíteni és már akkor is nagyon élveztem. Az idő múlásával egyre erősödött bennem, hogy én ezzel szeretnék foglalkozni. Így választottam meg a tanulmányaimat, szakmai gyakorlatomat is, célirányosan erre az útra álltam rá.


2) Hogy kezdődött a PRETTO története?

A PRETTO-nak hosszú előzménye van, régóta tervben volt, hogy elindítsak egy saját ruhamárkát, de valahogy mindig úgy éreztem még nincs itt az ideje. Úgy gondolom megérte várni rá, a szakmai tanulmányok utáni jó néhány évben -szintén ugyanezen a területen- nagyon sok tapasztalatra, életszerű tudásra tettem szert, amit immár a saját márkámnál is jól tudok kamatoztatni. Így felkészülten tudtam belevágni a PRETTO-ba.


3) Miért pont PRETTO? Honnan származik a név?


A név választásnál a fő célom az volt,hogy egy szóban összefoglaljam a márka lényegét. Valami olyat szerettem volna, ami konkrétan utal az irányra, stílusra amit képviselek. Így találtam ezt az olasz eredetű szót, aminek az elsőszámú jelentése: TISZTA. Tiszta úgy is, mint letisztult irányvonal, de tiszta úgy is, hogy nem magamutogató, morális értékeket képvisel a márka. 


A tervezés mögött egy ideológiai háttér is húzódik: a ruháimmal is szeretném felhívni a nők figyelmét, hogy egy nő nem attól több, hogy többet mutat. Lehet úgy is dekoratívan öltözködni, hogy mellette nem kerül közszemlére minden porcikánk. Emellett viszont kifejezetten szeretném hangsúlyozni a nőiességet! 

Legyünk rá büszkék, hogy nők vagyunk! Azt gondolom, hogy az öltözetünk üzenetet is hordoz, nőként akarjunk finomak, szépek, ’csajosak’ lenni. Személy szerint nem tudok azonosulni a manapság egyre népszerűbb masculin, férfias, illetve az unisex öltözködéssel. Azzal az iránnyal, hogy a nemek köti határok egyre jobban elmosódnak, és ez a viseletekben is visszaköszön.


4) Mi a márka fő irányvonala? 

A fő irányvonal a hétköznapi elegancia. Ruháimmal olyan nőket szeretnék megszólítani - bármely korosztályból- ,akik szeretik a mutatós, elegáns megjelenést, igényük van a minőségi ruhadarabokra, és öltözködésükkel is ki akarják fejezni a bennük rejlő vagány nőiességet. A lendületes formák, merész szabásvonalak látványos megjelenést adnak. Ezt a stílustól, kortól függetlenül mindenki magáénak érezheti, olyan kortalan darabokat készítek, amiket bátran viselhetnek fiatalabbak és idősebbek egyaránt. 

5) 5 szó, amivel a márkát jellemeznéd?

Tiszta, határozott, tökéletes, kortalan, üde

6) Mi/Ki inspirál a tervezés során? 

Az inspirációk főként belülről fakadnak. Rengeteg a terv, amint elkezdek rajzolni, elindul az ötletáradat, és csak hagyom, hogy sodorjon. Egy-egy terv, újabb 100-at generál, újabb és újabb megoldások, szabásvonalak jönnek elő. Emellett nagy hatással vannak rám a gyönyörű szép anyagok. Meglátok egy új anyagot, és azonnal megjelenik a kész ruha képe előttem. Szem előtt tartom a nemzetközi trendeket is, de nem követem őket vakon, szeretem megtartani azt a tervezői szabadságot, hogy a saját stílusomat, és elképzelésemet vigyem bele a ruhákba.

Tavaszi kollekció

1) Néhány szó, amivel a tavaszi kollekciót jellemeznéd.

Üde, friss, virágos, csíkos, dinamikus


2) Mi inspirált a tavaszi kollekció tervezése során?

A tavaszi megújulás, és frissesség jegyében kívántam a kollekciót megalkotni. Valami olyan dolgot létrehozni, ami egyedülálló és újszerű. Olyan hiánypótló minőségi darabok készültek, amelyekkel a magyar piacon elvétve találkozni.


A kollekció összefoglaló neve : KONTRASZT-hatások: a kontrasztos színek, valamint a minták miatt is, a fekete-fehér csíkos anyagokat színes virágmintásakkal kombináltam. Ennek eredménye egy vagány, sportosan elegáns összkép a városi elegancia jegyében.


Ti hallottatok már a márkáról?


Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés